Sidor

tisdag 25 juni 2013

Endurotjejer!

Som de flesta av er vet håller Max på en hel del med endurokörning. För er som inte är så insatta är det när man kör med en crossmotorcykel ute på en slinga i natuten. Den 15:e juni var vi hos några vänner som hade lite endurokörning hemma hos sig, dagens avslutades där med lite go grillning. Jag och barnen var oxå med. Jag fick låna lite utrustning och gjorde premiär i endurospåret. Det gick hyfsat för mig som aldrig tidigare växlat en motorcykel eller moped. Efter lite övning på en gräsäng vågade jag ge mig ut bland de duktiga förarna, jag var nog mest i vägen men kul hade jag! Jag stiftade en ny trevlig bekantskap och fick coachning av en annan kvinnlig förare där mycket jämfördes med hur det är att sitta på hästryggen, antagligen var det de som gjorde att det gick så pass bra som det gjorde.


Här ser ni ett bildbevis!



Även Mira fick prova att åka lite med pappa! Ni ser ju själva hur kul hon tycker det är!


Meja höll sig lite lugnare och hejade på vid sidan om banan i stället!

Nu sitter vi inpackade i bilen för nya äventyr! Kommer förhoppningsvis uppdatering snart!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar