Sidor

tisdag 8 januari 2013

Jullov 2012/2013

Jullovet inleddes med lite pulkaåkning eller egentligen blev det mest åkande på någon av kusinernas snowracer, vilket verkligen uppskattades. Jag och Max som haft lite svårt att komma på vad vi skulle ge Mira i julklapp såg ju den perfekta presenten framför oss. Tyvärr försvann ju den härliga snön som vi inte sett röken av sen innan jul. Miras snowracer är inte ens uppackad ur kartongen så vi hoppas på att det kommer mer snö snart.

Glad tjej på väg nerför backen.
Duktiga kusinen som har hjälm på när hon är i pulkabacken. Mira fick också en fin hjälm i julklapp.





Hela julen har jag sagt att detta är en av de första jularna med eget boende och barn som jag känner att jag verkligen har kunnat njuta. Som en del av er säkert redan vet slutade jag arbeta för en tid sedan efter som att Mira ska bli stora syster i vår. Så det finns en anledning till att jag ser "lite större" ut på bilderna. Nu har jag haft tid att pyssla, mysa och baka i godan ro utan att känna mig stressa över allt som ska hinnas med. Det bakades bland annat lussekatter med kusin Agnes och Mormor.

Det fortsatte med pepparkaksbak och Max lyckades efter lite pyssel få ihop ett fint pepparkakshus.

Mira och Max är helt fokuserade på pepparkaksdegen, vid det här laget hade de slutat äta degen och kavlade faktiskt ut den till pepparkakor.


Mira på bushumör!
Provsmakar de första pepparkakorna, Mmmmm.....
Max har de senaste åren ansvarat för klädning av julgranen och han gör det riktigt bra. Mira förstod direkt vad som skulle ske och drog fram en stol för att räcka till lite bättre.



På lillejulafton träffade Mira tomten för första gången i år och hon var inte särskilt blyg eller rädd utan hämtade sina paket och tackade fint för dem genom att ta i handen. Innan tomten gick fick han en härlig kram som slutligt tack.



En av de roliga presenterna Mira fick under julen var en rittavla. Här har stolen åkt fram för att hon på nytt ska nå lite bättre. Kritorna fungerar inte bara väldigt bra på tavlan och smakar gott utan funkar även på våra vita väggar. Det konstaterade Mira tidigt på nyårsdagens morgon... =)



God fortsättning till er allesammans!

1 kommentar:

  1. Så många fina bilder på underbara Mira! Kram från Moa med familj

    SvaraRadera