Sidor

tisdag 7 september 2010

Fördomsfulla människor!

Usch vad jag ogillar fördomsfulla människor! Att folk bara kan ha åsikter om människor som de inte ens har träffat! Känner att jag behöver vräka ur mig lite irritation! Det kanske finns en anledning eller förklaring till att det inte riktigt blev som förväntat. Är det då bättre att snacka en massa dynga bakom ryggen på folk!? Är det inte bättre att konfrontera personen i fråga så att denne får en chans att förklara sig!? Oftast ligger det en helt naturlig och vettig anledning och förklaring bakom det hela. Är detta inte bara så typsikt hästmänniskor, de har hela tiden åsikter om allt och alla! Jo visst är jag väl själv en "hästtjej", men jag har aldrig träffat på så många fördomsfulla, avundsjuka, trångsynta och skvaller benägna människor som inom hästvärlden!

Jag och en väninna har ett litet måtto i vår relation. Är det något vi irriterar oss på hos varandra är det bättre att ta upp det än att gå och fundera och bli ledsen. Vi har lärt oss att det alltid finns någon vettig förklaring bakom det hela. Saker man säger eller gör kan ju faktiskt såra någon annan utan att man vet om det!
Vår relation växer sig starkare för varje dag som går tack vare vårt lilla måtto!

Tack för att du finns och inte dömer mig på förhand!

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. I lööööööööv ya Babe :)

    SvaraRadera
  2. Psst... Idag kom en kvinna in i stallet och det första hon sa om min älskade Ruby var: Hmmmmm...ja det är ju Colonel och då är hon ju lång i ryggen och osymetrisk.... Hahahahaha... WTF, frågade jag om din åsikt kanske...

    SvaraRadera