Sidor

måndag 13 september 2010

Dax att börja jobba!

Jag var på jobbet hemma i Skåne i helgen. Det var så roligt att träffa mina kollegor, saknar dem faktiskt. Jag älskar mitt arbete och känner verkligen att jag hittat rätt. Jag som sa när jag var liten att jag aldrig skulle jobba inom vården =).  Det blev bestämt att jag ska börja jobba lite smått. Det börjar med två utbildningsdagar för att komma i kapp med det jag har missat under tiden jag varit borta. Ni behöver inte vara oroliga, jag ska vara "fit for fight" när jag är väl sitter i ambulansen igen =).

Det känns som en evighet sedan sist, jag har ju varit hemma sedan mitten på februari på grund av att jag blev förbjuden att fortsätta jobba efter graviditetsvecka 20. Jag ska dock inte jobba så mycket, det blir någon helg då och då när Max är ledig. Förhoppningsvis drygar det ut föräldraledigheten lite så att jag kan vara hemma längre med Mira. Sen kanske det kan vara skönt att göra lite för sig själv emellanåt. Dessutom får Mira och Max lite kvalitetstid för sig själva (slipper att jag är med och lägger mig i). Även om jobbet ibland kan vara tungt kan det nog vara bra att komma bort lite för att ladda batterierna. Få mer kraft och energi till att kunna stötta Mira på bästa sätt!

Ta det lugnt där ute och var försiktiga, än är jag inte tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar