Sidor

tisdag 2 augusti 2011

Utflykt

I söndags begav vi oss ut på en liten utflykt. Vi packade in oss i bilen och begav oss upp i skogen norrut för att leta rätt på ett omtalat våffelställe i en liten by. Jag hade hört talas om det på jobb men visste inte riktigt var det låg eller när de hade öppet. Efter några felkörningar hittade vi i dock rätt. Det var ett charmigt lite ställe och vi fick kaffe och två våfflor var för totalt 80 kr. Antagligen går de väl knappt runt på det men det är byaföreningen som driver stället och vill hålla det vid liv. De håller till i den gamla skolan i Bassholma och har servering på lördagar och söndagar. Jag kan varmt rekommendera det, våfflorna och alla tillbehör var väldigt goda. Jag gillar sådana här små ställen med människor som är vänliga och pratglada. Jag gynnar gärna deras verksamhet så att de kan få fortsätta hålla på med det dem gör.
                                Förväntansfull......                     Mmmm... lika goda som vi hoppats på

Efteråt fortsatte vi turen tillbaka mot Össjö genom skogen för att leta efter svamp. Vi hittade några stycken... :( antingen är vi usla på att hitta dem eller så har någon redan varit ute och norpat dem före oss. Nu hade jag till och med fått lite insider tips, men inte hittade vi några mängder för det. Jag får nog ha med mig en expert ut i skogen som kan peka ut ställena och svamparna åt mig.
Mira och jag på svampjakt    

Efter en lång dags jobb och en löprunda ikväll lockar sängen och några sköna timmars sömn.
Sov gott allesammans!                           

4 kommentarer:

  1. Åhh, det ser gott ut. Låter som ett trevligt ställe, kanske ett ställa att leta upp.
    Mira är så söt där hon sitter och väntar på våfflor. Vilket praktiskt sätt att bär Mira på!!
    Hoppas ni har bättre lycka nästa gång ni leta kantareller. Jag har aldrig hittat några.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hanna heter jag. Du känner inte mig men jag har följt din blogg ett tag nu. För ett år sen fick vi en son med DS. När jag surfade o letade efter andra i samma situation hittade jag din blogg. Det är så kul att följa Miras utveckling och upptåg då vår son Axel är nästan precis lika gammal. Såg på bilden att du har Mira framåtvänd i en sjal. Jag har letat efter hur man knyter den varianten. Skulle du kunna tipsa om hur man gör? Om du har tid o lust, förstås!

    SvaraRadera
  3. Hej! Det är så roligt att få kommentarer på bloggen =) Bärsjal är ett väldigt praktiskt och skönt sätt att bära med. Det avlastar rygg och axlar på ett skönt sätt och jag får händerna fria. Jag använder både sjal och bärsele men sjalen är det jag gillar bäst. dock lite omständig om jag bara behöver ha henne i den i några minuter. Är det dags att Mira ska sova eller koppla av har jag henne emot mig, men är hon pigg och ska va med är hon super nöjd med att vara vänd framåt.

    SvaraRadera
  4. Hanna, vad roligt att du följer min blogg, Jag tycker själv det är givande att läsa om och prata med andra i samma situation. Jag har burit Mira i sjal ända sedan hon var liten och har använt samma knytning hela tiden. Instruktionen är för att ha barnet mage mot mage, en dag provade jag bara att vända på henne i samma knytning. Både jag och Mira trivs med den så jag hoppas det är okej att knyta så =). Knytningen heter "Omsluten kryssII" och du hittar instruktionen på sjalar.nu med bilder och allt. Jag har hört lite olika rönn om att bära barn med DS i sele/sjal men jag tycker det har fungerat väldigt bra och det ger Mira en möjlighet att få vara med och uppleva saker. Eftersom hon inte går självständigt är det ett smidigt sätt att kunna bära henne när vi inte kan ha med vagnen. För mig känns det mycket tryggare med sjalen eftersom hon sitter tätare intill min kropp och det finns ingen möjlighet att hon skulle kunna kasa ur. Selen är snabb och enkel men känns inte lika säker och bekväm. Hör gärna av dig om du vill snacka lite mer. Du kan maila mig om du inte vill skriva här på bloggen till evelina@maxelina.se

    SvaraRadera