Sidor

tisdag 5 april 2011

När man får oväntat besök

I lördags morse ringde det strax innan kl 9 på vår ytterdörr.  Jag och Mira hade varit uppe tidigare på morgonen men krupit ner till Max i sängen igen. Lite yrvaket tittade jag på klockan och undrade vem det kunde vara så dags en lördag. Jag tog mig upp och tittade i hålet och såg en berner sennen, många tankar hann flyga genom huvudet innan jag fick syn på pappa och kopplade att det var mina föräldrar som hade kommit på en spontan visit från Skåne. Det var väldigt mysigt att ha dem på besök, vi fick lite hjälp med packningen och sedan var vi och provkörde en bil med hopp om att vinna en. Efteråt blev det en sväng i affärerna innan kvällen avslutades med en god middag här hemma. Det är verkligen inte särskilt vanligt att vi får oväntat besök, det är ju inte så ofta som folk ha vägarna förbi Karlskrona. Det är inte heller särskilt vanligt att folk ligger och kör 23 mil enkel resa för att se om vi är hemma ;-), men det är desto mer uppskattat när det väl inträffar. Snart får vi huset och då blir det ju lite lättare för våra familjer att komma och hälsa på lite mer spontant. Jag längtar något helt otroligt och ser verkligen framför mig fördelarna med ett hus. Det ska bli så skönt att slippa allt konkande på alla saker i hiss och trappor samt störande hantverkare i grannlägenheter. I morse fick vi ett drastiskt uppvaknande, Opti mådde inte riktigt bra igår kväll, han flämtade och var dålig i magen (sannolikt pga det goda benet han tuggat i sig), så i morse vaknade vi av att han var väldigt orolig, Max flög upp för att ta sig ut med honom men innan han fått på sig kläder hann det hända en liten olycka i hallen. Max hojtade på mig och samtidigt som jag stiger upp försvinner de ut genom dörren. Fyra bajsningar och en kräkning senare mådde Opti betydligt bättre =), så idag blir det fasta för att få rätt på hans mage. Tänk er nu så mycket lättare det hade varit om vi bott i hus, tidsfördröjningen från att Opti blev orolig tills att han hade varit ute hade varit betydligt mindre. Det hade bara varit att öppna dörren och släppa ut honom i trädgården och jag hade troligtvis sluppit att börja morgonen med den typen av bajstorkning..... men jag håller ut, den tiden finns inom en snar framtid.

Vår underbara Opti, hur ska vi klara oss den dag du inte finns mer....!?

I eftermiddag ska jag till Karlshamn och gå kommunikations kurs på Hab, Max och Mira ska göra premiär i badbassängen här i Karlskrona. Det ska bli spännande att höra hur det har gått för dem. Mira är ju inte särskilt glad för vatten, med tanke på det anmälde vi oss till babysimmet med hopp om att lite vattenvana skulle göra det bättre. Både jag och Max älskar att bada så vi hoppas ju att även Mira kommer bli ett litet baddjur.

Hoppas ni får en härlig dag i vårsolen!

Ps. Nu börjar det banka nere hos grannen igen! Suck..., så konstigt att man inte stör sig på samma vis när det bankas i ens egen lägenhet.... =) Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar